Cílem předmětu je seznámení studentů s aktuálními trendy v oblasti sociální práce a sociální intervence.  

Důraz je kladen na osvojení si principů a filosofie antiopresivních (směřujících proti útlaku) a antidiskriminačních (směřujících proti znevýhodňování) postupů  v sociální práci s menšinami v nejširším slova smyslu, dílčím tématem je představení předchozího v systemickém slova smyslu. V rámci zaměření předmětu je zohledněno získání dovedností a znalostí v oblasti týmové práce jednotlivých pracovníků  i zvýšení koheze týmu včetně nastavení systému funkční komunikace v oblasti implementace multioborové spolupráce v sociální a zdravotní oblasti.

Student / studentka získává znalosti v nejnovějších a aktuálních trendech v sociální praxi, osvojuje si dovednost reflektovat změnu jako podnět pro hledání nové cesty  ke snižování sociálních dysfunkcí a rozvíjí své kompetence k flexibilitě při výkonu práce. Student uplatní již získané dovednosti a znalosti z oboru psychologie, sociologie, teorie sociální práce, etiky a dalších oblastí, které jsou důležité pro multioborovou spolupráci. Student bude schopen pomoci znevýhodněným osobám řešit jejich problémy a zlepšovat jejich sociální fungování.

Předmět poskytne studentovi možnost orientovat se v potřebách zdravotně znevýhodněných osob, klientů dlouhodobé péče, v seniorské problematice, problematice pěstounské péče, v oblasti transformace psychiatrie, poradenské činnosti a dalších v návaznosti na sociálně zdravotnický systém ve smyslu poznání svých kompetencí a další spolupráce s ostatními členy multioborového týmu.